27 Temmuz 2012 Cuma

Mendil Satıp Dilenen Çocuklar



Geçen gün trafikte çingene çocuklara rastladım.. Aslında bu her zaman gördüğümüz bir manzara ama ben çok rahatsız oldum.. Arabanın camına yapışıyorlar.. Araba ilerledikçe onlarda ilerliyorlar.. Öyle tehlikeli hareket ediyorlarki.. İşin tuhaf  tarafı ne yaptıklarını bile bilmiyorlar.. Sadece belli başlı birkaç replik öğretilmiş.. Bu çocuklara 3-5 kuruş para versem ne ben fakirleşirim ne onlar zengin olur ama bu onları tembelliğe, dilenmeye, çalışmadan para kazanmaya alıştırmak olacak.. Kısacası para vermek onlara yapacağımız daha büyük kötülük anlamına geliyor..
Yolda ilerleyince gördüm anneleri ilerde köşede oturmuş piknik yapıyor.. Çocuklarda dillerine doladıkları ama ne işe yaradığını bilmediği sözlerle tehlikenin ortasında..
Bu çocukların ne suçu var?
 Bu çocukların cips dondurma yiyip, oyun oynama zamanı değil mi? 
Trafikte arabaların arasında o tehlikenin içinde ne işleri var?
Nasıl bir zihniyet ki bundan ekmek parası çıkarıyor..
Emniyetin bunlardan hiç mi haberi yok?
Yoksa biz mi alıştırdık bu çocukları para vererek?
Ne yapabiliriz bu manzaraya çözüm bulmak için?

Selçuğun yaptığı bir inşaatın orada yaşayan Tosun isminde 3 yaşında bir çocuk..







Hiç yorum yok: