3 Nisan 2012 Salı

Nasıl Zayıfladım ve Bunu Nasıl Korudum Size Anlatayım

Öncelikle herkese merhaba

Beni 8 yıldan daha fazladır tanıyan insanlar bilirler.. Ben baya baya tombik bi kızdım.. Aslında şöyle anlatayım.. Bebekliğim öyle şişman tombik değilmiş ama 3 yaşından sonra hafif tombikleşmişim.. İlk okula başladığımda benim yaşıtlarıma göre daha iriymişim tabi o zaman umrumda bile değildi tek sıkıntı hiç bi zaman okulda ön sırada oturamamaktı..



Ergenlik dönemiyle beraber ben çok kilo aldım bu normal mi değil mi bilmiyorum.. Yeme alışkanlığım, sevdiğim şeyler ve herşeyden önemlisi yemeyi seven bi kişi olmam kilo almam konusunda en büyük etkendir.. Burda belirtmeliyim,  diyetisyenler doktorlar hep anneyi suçlarlar çocuğunuza yağlı yedirmeyin, kalorili yedirmeyin bıdı bıdı bıdı... Bana göre hepsi faso fiso.. Eğer bi kişi yemeyi seviyorsa ne yaparsan yap yiyeceğini yer üstelik gizli saklı yer.. Benim annem bu dünyada görebileceğiniz ender insanlardan biridir.. Çok güzel beslenir, sağlıklı, doğal.. Tatlı, kurabiye, çikolata, yağlı çörek börek yemez kola içtiğini görmedim ve evdede daima alternatif mutfaklardan yemekler yapar.. Çok lezzetlidir, yaptığı sebze yemekleri falan filan ama biz çocuklar ne yapar eder yemek istediğimizi yerdik.. Bu çocuklar bu kadından nasıl çıktı dersiniz görseniz o kadar zıttır yemek zevklerimiz.. Hani bizde kısıtlama gibi bi durumda olmadı.. Bazı anneler asla yemeyeceksin diyerek çocuğuna cazip hale getirir o şeyler daha çekici olur sonuçta yasaklar her zaman tatlıdır.. Herneyse diyeceğim o ki anneler ne kadar sağlıklı yemekler yaparsa yapsın yeme alışkanlığı ne kadar düzenli olursa olsun çocukları farklıdır.. Ben kendim bunları yaşadığım için annemi suçlayamıyorum çünkü benim şişman olmamda herhangi bi hatası yoktu.. Ben artık şişman olmamın nedenini genlerime bağlıyordum genetik olarak halalarımda şişman hem benim kemiklerim de iri istediğim kadar zayıflayım asla zayıf olamam vıdı vıdı.. Geç bunları Kübra geç.. O kadar zayıfladım hala bi dolu etim var kemiklerimde iri değilmiş gayet normalmiş..
Bide işin şu boyutu var.. Etrafımdaki insanlar bana hep kilonun çok yakıştığını kimsede böyle güzel durmadığını söyleyip dururdu tıpkı Sibel Can gibiymişim ;) yok bide şişman insana moral vermek için insanlar neden böyle söylerki Sibel Cana benzeyince şişmanlık kabul mü görüyor ne yani.. Yok bide anlamadığım onlar öyle diyor diye ben neden şişmanlığın bana yakıştığını düşünüyordum ki çok saçma.. Şimdi ne derlerse desinler tınımda olmaz ve değilde çünkü ben kendimi biliyorum ama tam ergenlik dönemi etraftaki insanların ne dediğini önemsediğimiz bi dönem sanırım...Sadece annem hep derdi kızım sen böylede çok güzelsin zayıflasanda güzel olacaksın ama bu şekilde sen mutlu değilsin sen bi genç kızsın derdi şimdi sadece onun ne kadar haklı olduğunu görüyorum.. Lütfen siz siz olun çocuğunuza veya arkadaşlarınıza veya yakınlarınıza kırılmasın incinmesin diye olmadığı bir durumu söylemeyin.. Üzülsede kırılsada söyleyin.. Örneğin ben bi kıyafeti giyerdim anne zayıf göstermiş dimi diye sorardım annemde hayır derdi ;) Şişmansan şişmansın hiç bi kıyafet zayıf göstermez sadece dar giymeyerek kilonu kapatırsın derdi..
Bide işin şu boyutu var ben şişman olduğumu kabul etmiyordum cidden bu durum ilginç.. Sadece alışverişe gittiğimde moralim bozuluyordu.. O zamanda kıyafet bu kadar çok değildi, imkanlar bu kadar geniş değildi ne bileyim tüketim bu kadar fazla yoktu.. Sadece Marks Spencer en sevdiğim yerdi.. Kiloluyum diyorum çünkü 16-17 yaşında 75 kg olduğumu düşünün ;) Lise bitene kadar bu macera böyle sürdü.. Üniversite sınavlarına hazırlanırken 1 yıl yurtta kaldım.. Allahım bu nasıl bir iştahtır gece 12 olur ders çalışmışız içimiz sıyrılır lahmacun sipariş verirdik.. Bi başka gün kebap.. Zaten dershane dönüşleri full mc donalds ile geçti.. Cipsler kolalar saymıyorum artık.. Her sabah okula gittiğimizde tost, açma kete yerdir.. Sanki sabahın 8 inde yemezsek günümüz kötü geçecek.. Böyle böyle derken bi gün tartıya bi çıktım 79 kg ;) ama yine bende bi tık yok sonuçta Sibel Cana benziyorum her kula nasip olmaz yani ;)
Üniversite sınavına girdim ertesi gün annem beni diyetisyene götürdü.. Ama ben sanırım geyiğine gittim.. Hiç zayıflamayı düşünmüyordum.. İşte hikaye bundan sonra başladı..
Diyetisyen ile önceden tanışıyorduk beni gördü ve dediki.. Kübra bu ne hal yüzün tabak gibi olmuş.. Ben çok bozuldum düşünün bana herkes kilonun yakıştığını söylüyordu ve bende kendimden gayet emindim sonuçta benim genlerimde kilo var ayrıca kemiklerim iri.. Sonra dediki sen şimdi üniversiteye başlayacaksın.. Bu şekilde üniversiteye gittiğinde herkes sana gülecek hahaha ne kadar şişman kız diyecekler hiç yakışıyormu dedi.. Tabi o güne kadar hiç kimse bu kadar net konuşmamıştı benimle.. Baya baya bozdu beni... Neyse dedim ben bu kadını dinleyim ve deneyim sonuçta bi kaybım yok.. O gün kararımı verdim zayıflayacaktım ancak bi sorun vardı diyetisyene gittikten 3-5 gün sonra İspanyaya tatile gidecektik ve tatilde insan diyet yapmaz yer ama ben yapmalıydım.. Yoksa diyetisyenin yüzüne nasıl bakardım... İlk görüşmemizde 1 kg vermiştim ve koca bir aferin almıştım sonrası zaten 8 ay boyunca sürdü...
Haziran ayıydı diyete başladım ve o yaz 1 tane kıyafet almadım hatta hala gülüyoruz annem bana yalvardı kızım hiç bi şeyin yok kötü eşofmanlarından başka.. Alışveriş yapalım kıyafet alalım diye;) Keşke şimdide söylese ;)
Herkes nasıl zayıfladığımı soruyor eminim sizinde aklınızdan geçmiştir.. Ne yedinde zayıfladın diyorlar.. Ben de hiç bişey yemedimde zayıfladım diyorum.. Dumur oluyorlar ama öyle.. Ben öyle mucize ilaçlarla, kavitasyonla, ne bilim otlarla, çaylarla filan zayıflamadım.. Hakikaten yemedim.. Zaten bi kaç kilo verdikçe devamı geliyor o zaman motive oluyorsun ve kendine inanmaya başlıyorsun üstümde ne kadar fazla gereksiz yük taşıdım diyorsun.. Benim diyetim çok klasik bi diyetti ama ben diyetle vücudumu tanıdım.. Bende hangi gıdaların su tuttuğunu, hangilerin metabolizmamı çalıştırdığını, hangilerinin iştahımı tıkadığını , nelerin iştahımı açtığını öğrendim.. İnanın bunlar Dr Öz veya Marankinin söylemesiyle olacak şeyler değil.. Kendinizi en iyi siz tanırsınız.. Bana fayda eden gıda size etmeyebilir.. Her insan tadıyla, kokusuyla, kişiliğiyle, karakteriyle, alışkanlıklarıyla farklıdır.. Komşunuzu patates zayıflatır, sizi şişirir o yüzden kendinizi deneme tahtası yapmayın.. Ben dediğim gibi çok farklı bi diyet yapmadım sadece vücudumu iyi tanıdım.. Zayıflamanın yüzde 90 lık kısmını psikolojinin oluşturduğunu gördüm.. Siz yemeyi gerçekten istemedikten sonra en seksi pasta bile umrunuzda olmuyor..
Bana su içsemde yarıyor diyen kişilerde kendini kandırmasın.. İllaki bi yerlerde bişeyler kaçırıyorsunuzdur..
Ben zayıflığın güzellik ile anılmasından çok rahatsız oluyorm.. İnsanın sağlıklı olması herşeyin en başında geliyor.. Ben şöyle düşünüyorum kendimize öncelikle biz saygı duymazsak başka insanlardan bunu bekleyemeyiz.. Kendine saygı duymak nedir.. Bunun cevabı herkese göre değişir.. Vucuduna, kişiliğine, benliğine saygı duymak en genel hatları.. Her istediğimiz lüzumsuz yiyeceği yemek bana göre kendime yaptığım bi saygısızlıktı.. Çünkü ben gerçekten çok değerli bi insanım ;) benim vucudumda midemde çok değerli..
8 ay sonra ben 14 kilo vermiştim.. Süre olarak uzun nedeni bazı aylar hiç kilo veremedim vücudum direndi ve sanırım kaçamaklarda yaptım ;)
Diyet bitmişti artık korumaya geçmiştim.. Diyetisyene gidip hesap verme olayı da beni feci şekilde sıkmıştı gitmek istemedim.. Annem yine devreye girdi tama diyetisyene gitme ama kilonu koru dedi.. Yaa anne ne var o kadar kilo verdim falan itiraz ettim sonuçta korumakta ne var.. Annemde dedi kızım korumak vermekten çok daha zordur.. Ben başladım vay sen bana neden inanmıyorsun sana inat koruyacağım hem korursam ne veriyorsun dedim.. Annemde dediki maddi olarak doymuş durumdasın o yüzden sana bi hediye sözü versem etkili olmaz.. Eğer 1 yıl boyunca bu kilonu korursan ben insanlara ben yanıldım kızım koruyamaz sandım ama kilosunu korudu diyeceğim dedi.. Ben de hemen kabul ettim sonuçta uçarı kaçarı zamanım annem yanılmış daha ne isteyim ;) bilirsiniz o yaşlarda herşeyin en doğrusunu bilirim modunda oluyorsunuz.. Neyse ben 1 yıl sonra o kilomu koruduğum gibi 3 kilo da vermiştim.. 59 kilodaydım.. Artık zayıf olmanın her istediğini giymenin tadına varmıştım.. Sonrasında zaten sürekli koruma ile geçti 55 kiloyu kendime sınır olarak belirledim şu anda 52-53 arası gidiyorum..  Her yediğime dikkat etmiyorum hala çok saçma sapan şeyler yiyorum.. Kilo verince zayıflayınca mideniz filan küçülmüyor mide aynı mide.. İştah aynı iştah.. Sadece düşünce şeklinizi değiştirmeniz gerekiyor.. ben hala çok iştahlı yiyorum.. Korumada işin formülü bugün çok yiyorsam yarın asla yemiyorum.. Gittiğim davetlerde yememezlik yapmıyorum.. O insanlara saygıdan dolayı yiyorum.. Diyet yapıyorsanız evde yapın.. Ayrıca insanlara diyetteyim diyince otomatik olarak acıyorlar.. Yazııııııııkkkkk sana diye başlar bu cümle uzar gider.. Size habire yedirmeye çalışırlar.. Onu yapmayın eğer gerçekten diyetinizi bozacak şeyler varsa mideme dokunuyor deyin veya çok tokum falan filan ama diyet dediğiniz anda tavırlar değişiyor..
İşte böyle bişey.. Aklıma onlarca şey geliyor o zayıflama dönemi ile ilgili.. Şunu çok iyi anladımki anneler en iyi dost ;) Onlar bişey diyosa bi bildikleri vardır... bazen göremediklerimizi bize öyle güzel gösteriyorlarki.. Bana Sibel Cana benziyorsun diyenlere gelince;) Her 5 kilo verişimde sakın sakın zayıflama böyle çok iyi olmuşun dediler.. Şimdi ise manken gibisin nasıl böyle kalıyorsun numaralarını yapıyorlar.. Ama ben gülüp geçiyorum.. Bazende beni rencide etmek isteyenler sen ne kadar şişmandıııııııınn diye başlıyorlar.. Evet ben şişmandım bunda ne varki.. Utanılacak birşey mi bu üstelik kimsenin yapamadığını yaptım zayıfladım ve bunu korudum So What ;)

Bu konuyla alakalı kimseyi yanlış yönlendirmek istemem.. Size burda anlatmak istediğim şu; zayıflamak beyinde başlıyor ve beyinde bitiyor.. Eğer gerçekten istiyorsanız hiç bişey size engel olmasın.. Sakın o zayıflama tuzaklarınada inanmayın..
Sağlıkla Kalın
Sevgiler
Kübra

7 yorum:

betül dedi ki...

helal olsnn sana diyorum cnm bnm ben bire bir hmn hmn hergün şahittm ünivesitede sen çok fit dikkatli bi o kadar bakımlı ve gerçekten de ii niyetli birisn allah her daim selamet versn .. ha bi de bi o kadar mütevazii... allah her daim herşeyii gönlne göre versinnn...cnm arkadaşm heepp musmutlu olll

Kü- Prada dedi ki...

Guzel sozlerin ve guzel dileklerin icin tesekkurler :)

emine kanbir dedi ki...

yaa bu yazıyı okudukça kendimi buldum. ben de 75 kiloyum çok yakıştığını söleyip sibel cana benzetiyolar koca bi yalan... kendim ne bi biçimdeyim bilmiyorum da. aynada kendimi bi öyle görüyorum bi böyle.. tanımlayamıyorum yani kendimi. ama şu yazınla kafama koydum bende. çok güzel bir paylaşım umarım bende o kiloya kavuşurum... :)

Adsız dedi ki...

Kubracim ben 80 kiloyum boyumda 1.68 dediklerin ilham kaynagim oldu.
Tam 5 ay sonra yine sana yazacagim.

Adsız dedi ki...

merhaba kübra abla ben daha 16 yaşındayım lise 2 ye gidiyorum ... 70 kiloym 157 boyum var ama saç malca duruyorum bende diyetisyene gittim doktor yaşın lküçük dedi bana verdiği diyet ayda 1 kilo verdiyordu çok gıcık oldum ben kendi kenime bi diyete girdim 3-4 ayda sporda yaparak 8-9 kilo verdim 73 kiloyken 65 e düştüm ama koruyamadım şimdi 70m yarın gidiyorum diyetisyene tekrar daha zayıflatıcı bi diyet isticem... sen bana şevk verdin saol

Adsız dedi ki...

Aman allahim sanki kendimi okudum! Diyete yaklasik bir hafta once basladim verecek 10 kilom var! Galiba bu yaziyi tekrar tekrar okuyup gaza gelecegim. Ama sahiden ya o kilolari veremezsem? Hep cabalayacagim da yerinde kalacak diye korkuyorum acikcasi.

Adsız dedi ki...

Peki boyunuz ne kadar Kübra Hn? Tebrik ediyorum başarınızdan ötürü. sibel can a da güldüm :))