5 Mart 2012 Pazartesi

Demir Eksikliği...

Kansızlığın en önemli sebeplerinden bir tanesi demir eksikliğiymiş.. Tabi ki kansızlığın çok fazla çeşiti var ama demir eksikliği türü en sık görülen kansızlık türü olduğu söyleniyor.. Ben doktor değilim, sağlıkla uğraşan veya derin bilgisi olan biri değilim ancak kendimde olan ve sizlere de uyarı amaçlı olması için bu yazıyı yazıyorum.. Türk kadınlarının çoğunda kansızlık var ve bunun genetik olduğu yıllardır söylenir.. Ülkemizde her yüz kişinin kırkında demir eksikliği görülüyormuş..
Bende de özellikle son yıllarda kansızlık belirtileri baş göstermeye başladı.. Sağlığım açısından belki çok problem olmayacaktı ancak yaşam kalitemi çok etkiledi.. Ben başlarda önemsemedim genetik herkeste var dedim geçiştirdim.. Gıdalar ile kansızlığım geçer diye düşündüm ama ona da çok dikkat etmedim.. Gıda için bir gün dikkat ediyordum ertesi gün free o yüzden baktım gıda ile de olmuyor..
Doktorum artık ilaç kullanmam gerektiğini söyledi.. 2 yıl önceydi ilaca başladım kaç ay kullandığımı hatırlamıyorum, demir eksikliği tedavisinde doktorların tavsiye ettiği bi ilaç var onu kullandım.. Faydası çok olmadı diye düşünüyorum belki benim gıdalara dikkat etmediğim için belkide başka bi  neden bilemicem.. Her ilaç her bedende farklı sonuç veriyor.. Bende işe yaramaması başka hastalarda işe yaramayacağı anlamına gelmiyor..
Herneyse ilaç tedavisinden sonra kansızlığı yine önemsemedim ama doktora her gittiğimde kansızsın dikkat etmelisin diyordu.. Ben 2 yıldır ihmal ettim..
 Geçen sene çok sevdiğim bi büyüğüm serum taktırdığını 2 günde 1 seruma gittiğini ve ciddi faydasını gördüğünü söyledi.. Bana dedi sakın ama sakın ihmal etme.. Hayat kaliten düşüyor tedavi ol dedi.. Doktorlar demir eksikliği için önce ve daima gıdaya dikkat etmemizi söylüyorlar.. Pekmez, kırmızı et, kuru meyveler, sakatat, yumurta, yeşil yapraklı sebzeler en çok demir içeren yiyeceklermiş..
Kansızlık sınırın altındaysa ilaç tedavisine başlamak gerekiyor.. İnsanlar kansızlık tedavisinde kilo almaktan, iştah açılmasından korkuyor bu yüzden de tedavi olmak istemiyor.. Ben ilaç kullandığım dönemde böyle bi sıkıntı yaşamadım..
 İlaç tedaviside sonuç vermezse serum veya iğne yoluyla tedavi başlıyor.. Ben son aşamadaydım çünkü vücudumda demir rezervi yok denecek kadar azdı..
 Serum kullanan bi kaç kişi ile görüştüm ve çok memnun olduklarını söylediler ancak 2 saat zaman ayırmak gerekiyor tabiki sağlığımız için değer ama ben yine kolaya kaçtım iğneyi tercih ettim..
Her gün iğneye gittim iğneden korkuyorsanız bilin ki söylenenin aksine çok acımıyor.. Benim bu tedavi ile birlikte hareketlerimde, vücut düzenimde gözle görülür değişiklik oldu.. Öncelikle sabah uyandığımdaki o halsizliğim kalmadı.. Keyifsizlik, yorgunluk, iştahsızlık, cildimdeki solgunluk ve üşümem azaldı.. Henüz tahlil yaptırmadım en kısa zamanda yaptıracağım, ben faydası olduğunu düşünüyorum.. Eğer sizinde yaşam kalitenizi etkileyen önemsemediğiniz herhangi bi rahatsızlığınız varsa lütfen ihmal etmeyin.. Ben o kadar ihmal ettiğime pişmanım.. Sağlık gerçekten herşeyden önemli..

Hiç yorum yok: