21 Mayıs 2012 Pazartesi

Fatura ve Fiş Kesmeyip Uyanık Geçinenlere Sinir Oluyorum

Genelde kadın satıcılar, esnaflar, iş yeri sahipleri profesyonellikten bir km uzak oluyorlar...
Bi kere parayı çok seviyorlar.. Gerçi bu devirde parayı sevmeyen mi var.. ama kadın iş yeri sahipleri daha bir başka seviyor... Resmen para ile aralarında aşk ilişkisi oluyor.. (Sevgili Nur sen istisnasın)
Müşteri kavramı onların için yürüyen dolar, euro,tl gibi...
Asabım bozuluyor..
Tek bir örnek üzerinden gitmiyorum..
Bu ara sadece farkındalığım arttı...
Geçen bebekte abimle yürürken badem ezmesi aldı, önce fiş vermediler fiş isteyincede hemen verdiler hiç itiraz etmediler.. Abim dediki bak sakın fiş almamazlık yapma bu ürün 100 liralıksa bunun 18 tl sini devlete vergi olarak vermeleri gerekiyor.. Bu bizim vatandaşlık görevimiz dedi ki okuldada bunu sık sık hocalarımız hatırlatırdı.. Bazı sektörlerde % 8 bazılarında % 18 artık o aralığı ve sektörleri hatırlamıyorum..
Şimdi dikkat ettim genelde kadınlar bu vergi olayından çok çok uzaklar..
Kadın terziler, modacılar, kuaförler, çeyizciler, butik sahipler vs.. 
Fiyat veriyorlar, ödüyorsunuz fiş veya fatura istediğinizde + %8 kdv de ödemelisiniz diyorlar..
Nassı yani diyorum..
Mantıklı düşünmeye çalışıyorum..
Marketten bir ürün aldığınızda bunun fiyatı 2tl ama fiş istersen 2+ bilmem ne olabilir mi?
Fişi ya da faturayı kimse istemiyormuş insanların bir işine yaramıyormuş.. Ee benimde işime yaramıyor.. Sakız bile alsam fiş alıyorum.. ve alacağımda.. sizde sakın ama sakın almamazlık yapmayın...Fişi aldıktan sonra ise yırtıp çöpe atıyorum...
Peki benim çevremdekiler ve onlar gibi binlerce kişi neden çatır çatır vergisini ödüyor..
Neden maaşlardan vergi kesintisi yapılıyor..
Vergisini veren insanların ne suçu ne günahı var..
Canım çok sıkıldı, bu vergi kaçıran işletmecilere özelliklede herşeye vıdı vıdı vıdı kılıf uyduranları tek tek maliyeye şikayet etmeyi düşündüm..
Lütfen ama lütfen ne alırsanız alın fiş ya da fatura isteyin yoksa kayıt dışı ekonomi hiç bir zaman bitmez...
Bu hepimizin vatandaşlık görevi...

Allah korkusu olan insanlar size söylüyorum bu vergi kaçırma olayı bir değil bir çok kul hakkını içinde barındırıyor..
Tabi anlayana...


Hiç yorum yok: