13 Mayıs 2012 Pazar

Melek Annem

Şahnur diye bi güzel anne var..
Gözleri hafif çekik, sürmeli, uzuun uzun kirpikleri var...
Kızı Kübra ise ona hiç çekmemiş..
Keşke azıcık çekseymiş..
Annesi Şahnur çok hanımefendi..

Ailede, Kayseride, Türkiyede hatta Dünyada onu tanıyıpta sevmeyen kişi yok..
Olurda bu güzel insanı sevmeyen varsa genç yaşında saçları beyazlasın, cildi kırışsın, her yerinde selülit çıksın ;)

Sessiz, sakin, uyumlu, mütevazi bi melek..
Ama pısırık değil..
Hakkını senden benden güzel savunur..
Ben ise car car car konuşurum..
Herşeye bi cevap veririm..
Annem ise susmanın yarattığı asilliği temsil eder..
Nezaketle, hoşgörüyle yaklaşır insanlara..
İnsana huzur verir..
Yanında asla sıkılmazsın...
Misal ben herkesten belli bi süre sonra sıkılırım.. ama annemin yanında günler geçiyor doyamıyorum öyle bi kişilik işte..
Çocuklarla öyle güzel ilgilenirki aklınız almaz..
Çocukları çok önemser, onlara tutamayacağı bi söz asla vermez..
Torunlarının istekleri annem için kanun niteliğindedir.. Onlar yanındaysa dünya durur sadece onlar vardır..
Ve ilginç bi şekilde herkese yetecek kadar çok sevgisi vardır..
Her çocuğunu, her torununu ayrı ayrı sever ama çok sever..
Öyle annemin sevgisi şapur şupur değildir..
Hissettirir..
İçine içine işler o sevgi..
Anne olunca bende böyle olurmuyum şüpheliyim ;)
Başka insanlara da sevgi gözlüğüyle bakar..
Bana hep derki
Gülümsediğinde güzel olmayacak tek bi insan bile yok şu dünyada..
Bakış açısı işte..
Ondan öğreneceğik çok şey var çoook...

Çok sabırlıdır..
Ben ise herşey hokus pokus anında olsun isteyen biriyim.. Sabrın s si yoktur..
Herşeyden olumlu bir fikir, düşünce, ders çıkarır..
Ben ise felaket tellalı gibiyim..
Olumsuz düşünceler, negatiflikler ilk anda aklıma gelir..

Büyük dertlerin olmadığı yerde; küçük dertler dert gibi görünür der..
Hakikaten hepimizin hayatına baktığımızda ufak saçma sapan şeyleri dert ederiz.. Sonrada ben mutsuzum naraları atarız..
Sonra Allah korusun büyük bi problemle karşılaştığımızda anlarız ne kadar boş şeylere kafa yorduğumuzu..

Mutluluk nediri sorguladığım zaman çok oldu..
Gerçek mutluluğun ne demek olduğunu annemden öğrendim..
Gördüğünü görmemezlikten geleceksin, duyduğunu duymamazlıktan geleceksin.. Kısacası bazen kör, bazen sağır olacaksın..
Mutluluğu öyle dışarlarda aramayacaksın..
Bazen minicik bi çocuğun gülüşünde, bazen aile büyüklerimizin sohbetlerinde herşeyden önemlisi kendi ailenle geçirdiğin kaliteli vakitte arayacaksın..
Hayatta kimseden bi beklentimiz olmaması gerektiğini yaşayarak öğretti.. Öğretmesine öğrettide uygularken devreye nefis giriyor.. Tabi ben annem gibi nefsime hakim olabilen biri değilim.. ama deneyerek öğreniyorum galiba..

Biz küçükken akşamları tv izlemezdik sadece 1 program izleme hakkımız vardı.. ve ben şu anda televizyonu çok çok nadir izlerim öyle dizilerden şunlardan bunlardan haberim olmaz..
Tv kotası koymak değil burda önemli olan televizyon akşamları kapanırdı annem çay yapıp hep beraber oturur bizi dinlerdi.. Aile kavramı, birliktelik beraberlik kavramı böyle böyle gelişiyor.. Gerçi benden başkasının konuşmasına fırsat kalmazdı sanırım :)
Hala da aynı şekilde devam ediyor.. Bazen çay, bazen kahve ama mutlaka günlük öyle bi fasıl geçer aramızda.. Hala ben konuşur sabırlı melek annem dinler :)

Annem çok akıllıdır... (Maşşallah diyin)..
Çok pratik düşünür.. Senin benim aklıma gelmeyen şeyleri pratik zekası ile yapar.. Sonundada şok olup bakakalırsın..
Bu arada annem bilgisayarı süper kullanır..
Bilgisayar diyip geçmeyin.. Bizim için kolay çünkü bizim nesil internet ile büyüdü ama onlar için aynı şey söz konusu değil.. ve annem kurs filan almadı kendi kendine karıştırarak öğrendi.. Hemde sıkı bir apple kullanıcısı...
Şimdi ise gazetesini, haberlerini vs internetten takip ediyor..
Bununla da kalmayıp her gün bize faydalı mailler atıyor..

Yurt dışında dünyanın neresine giderse gitsin kendini idare edebilir..
Hemde sıfır kapris :)

Her başarılı erkeğin arkasında bir kadın vardır lafı çok ama çok doğru.. Annem babamın başarısındaki en önemli görünmeyen güç...
Hayatında daima sevdikleri ve ailesi herşeyden önemlidir..

Ve annemin en sevdiğim özelliği nedir biliyomusunuz?

Herkesin korkup kaçtığı, hareketlerine çeki düzen verdiği, ev yaşantısını ona göre ayarladığı elalem yoktur annemin hayatında..
Elalem için yaşamaz ve çocuklarını da elalem ne der zihniyetiyle strese sokmaz..
Mesela en özel tabakları, çanakları, sofraları bizim için hazırlar, kurar..
Çünkü biz herşeyden önemliyiz..
Çok değerli bişey kırılsa boşver der geçer.. Mala mülke önem vermez.. Bu yüzden hayatı boyunca çok kısmetli olmuş.. Kısmetini, bereketini babama ve ailemize de bulaştırmış..

Cildi bebek gibidir.. Benim cildimle onun cildini kıyaslayamam o denli fark var aramızda.. Bazen kısknaçlıktan çatır çatır çatlıyorum.. Yanında kızı gibi kesinlikle durmuyorum kardeşi gibi duruyorum.. Daha doğrusu öyle söylüyor dışardaki insanlar.. Bende hemen lafı yapıştırıyorum biliyomusun 4 tane torunu var diye :)

Babam çok şanslı çook..
Anneme sahip olduğumuz için bizde çok şanslıyız..
Gerçekten sevgilerin en güzelini, mutlulukların en coşkulusunu, övgülerin en güzelini hakeden bi insan...
Bize sevmenin gücünü, sevilmenin şımarıklılığını, şükretmenin huzurunu, paylaşmanın ferahlığını, boşvermenin hafifliğini ve hepsinden önemlisi gerçek mutluluğun ne demek olduğunu öğretti..

Bi de Pariste ve NewYorkta nerelere gidilir, ne yapılır ondan öğrendim ;)

Eminim bütün annelerin farklı farklı ama bambaşka muhteşem özellikleri vardır..
Herkesin annesi kendine kıymetli..
Ama her birinin ortak özelliği fedakarlık olsa gerek..

Benim düğün hazırlıkları annemin sayesinde toparlandı.. Çok yoruldu.. Çok koşturdu.. Annemin hakkını asla ödeyemem.. Allah binlerce kez ondan razı olsun...

Annemin özelliklerini yazsam inanın milyonlarca sayfa dolar..
Çok farklı bi kişi sanki bu dünyaya ait değil..
Sanki içinden tüm kötü huylar alınmış gibi..
Meleklerin yeryüzündeki sembolü gibi..
Neyse..
Lafı fazla uzatmayayım..
Annemi çok seviyorum..
İyi ki başımızda..
İyi ki annemiz..
İyi ki var..
Bana göre gelmiş geçmiş en muhteşem anne..
Seni seviyorum melek annem..

Anneler günün kutlu olsun :)


 CC :)


Not: Aslında hergün anneler günü bunu tek bir güne indirgemeyi yadırgıyorum ama gördüğümde hoşuma gitti bende Body Shopun anneler günü için hazırladığı kişisel bakım setinden aldım çilekli mis gibi bişey.. Anneme layık değil ama idare etsin artık napak;)








1 yorum:

Pinarissima dedi ki...

çok güzel yazmışsın. Allah annelerimize ve babalarımıza sağlık ve uzun versin inşallah. Ben de bloğuma beklerim.

nymphatthelake.blogspot.com