1 Eylül 2012 Cumartesi

Samimi Olamama Sendromu

Geçen gün kendimi xyz güzellik salona attım 1 günlüğüne şımarayım diye..
İlk defa gittiğim ve denemek için gittiğim bir yerdi..
Randevuyu 1 hafta öncesinden aldım ( çok yoğun çalıştıkları için)
Oraya gittiğimde gördüğüm manzara iliginçti..
5 kişi çalışıyor ve hepside sivilceli, asık suratlı, bazıları şişman, saç baş darma dağın..
Bana garip geldi..
Çünkü ben güzellik salonuna gidiyorsam oradaki personeli bakımlı, alımlı, güzel, güler yüzlü görmek isterim..
Örneğin bana sivilce tedavisi yapacaksa yüzü porselen gibi olmalı ki samimi olsun..
Randevu saatinde gittim benden başka 1 Allahın kulu yoktu..
Hani çok yoğundu..
Telefonlar geliyor ama biz çok doluyuz cevabını veriyorlar..
Oysaki ben orda gördüm basbayağı televizyon izleyip dedikodu yapıyorlar..
Sahipleri başlarında olmadığı içinde herkes kendi havasında..
Bi daha gidermiyim oraya asla gitmem!
Aldığım hizmette kusur yoktu ama samimi olmayan mış gibi davranan yerlerde benim işim olmaz..
Güzellik salonu açıyorsan personelin bakımlı olmalı, güler yüzlü olmalı..
Aksi takdirde 1 yılın sonunda kapanırsın..
Butik işletiyorsan güler yüzlü olacaksın..
Güzel giyineceksin..
O günden sonra aklıma takıldı samimiyetsiz insanlar..
Samimiyetsiz duruşlar..
Samimiyetsiz bakışlar..
Samimiyetsiz konuşmalar..
Samimiyetsiz gülüşler..
Peki samimiyetsiz yapılan işlerden hayır gelir mi?
Sirkeyi sevmeyen sirke üretebilir mi?
Faiz yiyen faizsiz bankacılık hakkında konuşabilir mi?
İslamiyetin yükümlülükleri hakkında bıt bıt konuşup, makaleler yazıp namaz kılmamak olur mu?
Şişman olan diyetisyen olabilir mi?
Bizim sorunumuz külliyen yaptığı işleri samimiyetle yapmamak..
Ortalıkta samimiyetsizlik sendromu aldı başını gidiyor..
Mış gibi yaşamak..
Mış gibi yapmak..
Sonra da tepetaklak..
Not: Bu yazıyı yayınladıktan sonra annem bana çok güzel bi kaç yorum göndermiş..
Beyti Restoranı örnek vermiş.. Bilmeyenler için söyleyim Beyti Restoran kralların kraliçelerin İstanbulda yemek yediği, et dediğimizde 2 kere düşünmemizi sağlayan şahane bir restoran.. Buranın sahibi Beyti amca her masayı tek tek dolaşıp hatır soruyor.. Gittiğinizde görürsünüz.. Yaşlı, sevimli, ton ton biri.. ama o yaşa rağmen işinin başında yaptığı işi samimiyetle inanarak gönülden yapıyor.. ve sonucuda başarı..
Yahudilerin başarılı olmasının temel nedeni yaptıkları işi samimiyetle yapmak.. Çok eleştirilecek çok yanlış insan dışı işleri var.. Ama ticarette 1 numaralar.. Bunun en önemli nedeni samimi olmaları.. Allah çalışına, inanana ne isterse bu dünyada veriyor.. İslamiyette ise cemaatlerde samimi olan cemaat başarılı oluyor.. Kim ne derse desin başarılı oluyor.. Samimi olmayanlar ise bu ülkeye çok zarar verdi.. ve şu anda isimleri piyasadan silindi..

Hiç yorum yok: